Rehabilitacja osób niepełnosprawnych w Poznaniu

Rehabilitacją osób niepełnosprawnych zajmuję się od wielu lat. Rehabilitacja jest najczęściej wykonywaną serią zabiegów w naszym gabinecie.

Celem procesu rehabilitacji jest przywrócenie człowiekowi niepełnosprawnemu utraconych funkcji w przebiegu urazu, a także wad wrodzonych lub nabytych.

Rolą rehabilitanta jest stworzenie takich warunków, by osoba niepełnosprawna mogła powrócić do pełni zdrowia, a w przypadku braku takiej możliwości wykształciła mechanizmy kompensacyjne, które zastąpiłyby utracone funkcje organizmu. W tym celu stosuje się szereg działań usprawniających i terapeutycznych.

Rehabilitacja pourazowa

Rehabilitacją pourazową nazywa się powrót podstawowych funkcji narządów, układów ustrojów, oraz umiejętności utraconych w wyniku urazu. Efektem takiego urazu są najczęściej uszkodzenia struktury tkanki, stany zapalne w okolicach uszkodzonych miejsc, oraz zaburzenia prawidłowego funkcjonowania danych okolic ciała, co objawia się u Pacjenta nieprzyjemnym bólem i obrzękiem. W takich przypadkach niezmiernie ważne jest jak najszybsze postawienie diagnozy, wybór odpowiedniego rodzaju leczenia oraz wdrożenie indywidualnego postępowania fizjoterapeutycznego.

Szybkie i właściwe wdrożenie leczenia pourazowego jest bardzo ważne, gdyż przyspiesza prawidłowy powrót do zdrowia i zmniejsza ryzyko powstania rozległych uszkodzeń oraz komplikacji. Podczas swej pracy z Pacjentami wykorzystujemy odpowiednie procedury fizjoterapeutyczne potwierdzone najnowszą wiedzą medyczną oraz naszym wieloletnim doświadczeniem.

Rehabilitacja pooperacyjna

Chwila wyjścia ze szpitala po wypadku, czy rozległym urazie to dopiero początek, dla wielu Pacjentów to właśnie rehabilitacja po przebytej operacji daje szansę na powrót do zdrowia i pełnej sprawności fizycznej.

Jest ona kluczowym elementem po każdym przeprowadzonym zabiegu. Niezmiernie ważne jest wdrożenie właściwego trybu leczenia, oraz dobranie odpowiedniej terapii i ćwiczeń skierowanych indywidualnie do każdego Pacjenta.Wszystko po to, by poprawić krążenie obwodowe, wzmocnić struktury mięśniowe i zminimalizować obrzęk oraz przywrócić poprawną mechanikę w stawach.